Totalul afișărilor de pagină

marți, 15 martie 2011

Lupta cu viciile alimentare

Daca fumezi, nu e bine, daca bei cafea, mm.. asa si asa, daca dormi putin, devii vulnerabil, daca te imbraci subtire, racesti, daca mananci in exces sare, zahar si grasimi, te imbolnavesti, daca mananci fructe si legume crescute artificial, iti afecteazi sistemul digestiv, sistemul nervos, ficatul si rinichii, daca nu respecti orele de masa, sau mananci in graba declansezi procesul unei imbolnaviri lente si sigure. Toate la un loc ne afecteaza tenul, ne grabesc imbatranirea si ne aduc moralul la pamant.

Pare ca viata e plina de restrictii, si nu ai voie la nimic, asa e?


Totusi, o solutie cu rezultat sigur este sa ne facem o ocupatie, un hobby – din ceea ce oferim organismului. Imagineaza-ti ca te trezesti dimineata si actionezi intr-un fel, apoi urmaresti ceasul si actionezi si la pranz, apoi searaa… actionezi decisiv, pt ca seara e momentul cheie al zilei cand poti salva greselile de peste zi, neajunsurile sau excesele, sau sa te asezi pur si simplu in bucatarie si sa iti prepari lucruri simple.

Hobby-ul meu – sanatatea :) in 3 pasi:
Dimineata: Pasul 1 – Alimentatia ne influenteaza felul in care aratam.
Moralul la pamant, tenul ravasit, stare de somnolenta?? Start!!!
Inainte de a ne conecta la o noua zi cotidiana, sa ne facem mici tabieturi:
  •  pe stomacul gol, bem un pahar cu apa calda (dar nu fierbinte) cu suc de lamaie. Apa, la o asemenea temperatura, hidrateaza, iar sucul de lamaie ne reechilibreaza aciditatea, curatind ficatul si pielea. Rezultatul: o expresie mult mai placuta.
  • micul dejun trebuie sa includa:
    • 1 treime produse care sunt bogate in proteine: oua, cereale sau iaurt degresat, sunca , s.a.
    • 2 treimi carbohidrati: fructe sau cereale integrale.
 Adoptarea unui regim alimentar sanatos, te ajuta sa-ti redobandesti buna dispozitie.

La pranz: Pasul 2 – Alimentatia ne influenteaza felul in care ne simtim.
Pranzul permite combinatii extrem de variate de alimente, care pot satisface toate gusturile si capriciile. Planificarea lui tine insa de timpul si de locul disponibil mesei de pranz. O masa bogata si corecta in combinatii trebuie sa ne sature suficient, asa incat, dupa ora 18 sa nu simtim nevoia sa mai manancam. Ce recomanda medicul nutritionist:
 - supe, sandwich-uri, paste, salate, gratar sau mai exotic mancare chinezeasca.

Seara: Pasul 3 – Alimentatia ne influenteaza felul in care ne odihnim
O salata de fructe sau legume, lactate, cereale integrale, paste din faina integrala, bineinteles un ceai detoxifiant. Sau poti pur si simplu sa mananci un morcov crud, apoi un mar.
Ceea ce mancam seara, si mai ales ora la care o facem, ne poate influenta in mod direct somnul. Cina sa fie cu cel putin 2 ore inainte de culcare, in caz contrar organismul nostru va digera alimente in loc sa se odihneasca.
Daca mai adaugam si imaginatia noastra, vom avea parte de mese sanatoase si deosebite.

Nota: articolul este o reteta inspirata din carti si site-uri de medicina naturista si condimentat dupa gust.

Un comentariu: