Totalul afișărilor de pagină

joi, 5 august 2010

Lumea - o vânzare-cumpărare permanentă

De ce ne vindem în fiecare zi ?


- în fiecare dimineaţă ne pregătim "în faţa oglinzii" eticheta, ambalajul;


- în parcare întâlnim un vecin cu care facem schimb de urări: "o zi reuşită" de fapt spunem "vânzare bună";


- trebuie să stapânim acest proces de vânzare-cumpărare pentru că orice relaţionare cu familia, prietenii, colegii, colaboratori înseamnă o vânzare-cumpărare. Povestim, avem idei noi, oferim sfaturi, punem întrebări, încercăm să ne poziţionăm favorabil în dialogori, de ce? pentru că incoştient de la naştere şi până la sfârşitul acţionăm într-un mecanism continuu de vânzare-cumpărare;



- SFAT: pentru a fi eficient în vânzări trebuie să adopţi o atitudine potrivită. Cu cât vei fi mai deschis cu interlocutorul, cu atât mai mult vei dezvălui cine eşti; cu cât mai puţin vei încerca să joci un rolul unei personalităţi imaginate, cu atât vei fi mai eficient. Cu cât vei impărţi mai mult valorile, sentimentele şi experienţele cu cei din jur, cu atât se vor simţi mai în largul lor şi vor reveni în dialog cu tine cât mai repede cu putinţă;

- orice am spune ne place să negociem când iubim, când cerem voie părinţilor să nu venim acasă peste noapte, când ne angajăm, când ne ducem copiii la şcoală, când ne invităm prietenii la ziua de naştere, s.a.


- atenţie: ce afişăm asta vindem!!! Dacă afişăm o impresie negativă, “încasăm” pe măsură, dacă vindem cel puţin un zâmbet, “încasăm” cel puţin cât ne dorim;

- marketingul înlocuieşte vânzările. Vânzările clar fac parte din procesul marketingului. Câteodată profesioniştii folosesc termenul ‘marketing’ în loc de vânzări, crezând că este mult mai acceptabil. Există deasemenea o credinţă greşită că marketingul poate înlocui vânzările şi elimină nevoia contactului cu clientul direct, faţă în faţă. Aceasta poate fi adevarat pentru unele produse sau servicii în care agentul de vânzări se comportă ca un simplu primitor de ordine. Dar pentru viaţa de zi cu zi, pentru dezvoltarea relaţiilor cu cei din jur, pentru dezvoltarea personală este necesar să ieşi din umbră, să te amesteci în mulţime. Astfel rădăcinile tale se vor conecta la rădăcinile grupului, iar mintea ta va deveni un laborator de idei şi informaţii.


- Unii oameni se dezvoltă mai rapid decât ceilalţi, deoarece unii vând sau se vând mai eficient decât ceilalţi. Toti agenţii de vânzări de succes ştiu să încheie rapid o afacere. Sondajele arată că cei mai valoroşi agenţi de vânzări rareori petrec mult timp în acelaşi loc. Fii în continuă mişcare pentru a nu fi ajuns sau depăşit de cei ca tine. Concurenţa e mare. În lume există 7 miliarde locuitori, adică tot atât vânzători.


Morala:


Vinde tot ce ai mai bun şi cumpără doar ce ai nevoie!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu